Bilder och swahiliskola...


Njebandyn är nu i full gång!

Nu sitter vi på vår fina utplats (se bild) och njuter av morgonsolen + Erik Tilling.
Tänkte att detta inlägg, i skrift och info, stanner här. Delar istället med oss av lite bilder och, sist men inte minst, swahiliskolan ;)



kommentera gärna min nya frisyr :)




vår uteplats


swahiliplugg med vår vän
och vakt Amos



vi


Arap Moi - före detta president
"I give 100 000, by myself"








Vi uthärdar knappt den strålade morgonsol som värmer våra ansikten

uthärda – vumilia

apropå morgonsol, så fjällar Thomas öronsnippar nästan sönder

fjällar – fanns inte i ordlistan, där emot fanns fiskfjäll


fiskfjäll - gamba

gamba- det får oss utsökt att tänka på kamba

kamba – rep, grovt snöre

kamba, ja de rimmar ju på samba. Då får vi en till brasiliansk fotbollsspelare - Ronaldinho

tjock – mnene

tillsist lär vi oss därför ordet mened

mened – ushuhuda wa uwongo

vi hörs! /thomas & markus

Herre, Du min klippa, min eviga ro,
endast på dig vill ja bygga mitt bo.
Allting jag uppgav, och allting jag vann,
när jag min frälsning i Guds ordet fann.

Hoppet jag nu äger, det fann jag i Dig,
kraften och nåden som räddade mig.
Jesus, Du min Herre är sanning och ljus,
öppnade vägen till himmelens ljus.

Livet som jag lever är format av Dig,
skaparens händer som omsluter mig.
Öppnade mina ögon och tag så min hand,
led mig O jesus till evighetsland

Längtan som jag känner har fäste i dig,
kom, Herre kom, ja allt närmare mig.
Du som är källan, kom släck all min törst,
mätta min hunger, du som älskat mig först.

(Närmare mig av t ex Erik Tilling)

Kommentarer
Postat av: sara imberg

ja, bilderna var nice...Ni verkar ha det fullt upp =)...'

Markus, din nya frisyr var...snygg, men lite speciell...Fast, man såg ju inte så tydligt hur den var klippt...



ha det gött

2008-09-23 @ 21:35:39
URL: http://www.saraimberg.blogspot.com
Postat av: sara imberg

...lite rak kanske...men men, den är nice ändå=)

2008-09-23 @ 21:37:05
URL: http://www.saraimberg.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Thomas, jag saknar dina blonda lockar! Du får se till att ha dom när du kommer tillbaka!

2008-09-23 @ 23:37:43
URL: http://cecilyeah.blogg.se/
Postat av: sara imberg

Markus, ett tips. OM du klipper ditt hår kort nu, så kommer det att vara som bäst när du kommer hem! Annars kommer det att vara ännu längre när du kommer tillbaka än när du stack ( och då är det lååångt!)

2008-09-24 @ 17:38:52
URL: http://www.saraimberg.blogspot.com
Postat av: Pappa/Farbror

Hamjambo! Sisi hatujambo. Härligt att ni har det bra. Och tjusiga bilder. Ni sköter väl kopieringar och allt. Namnet njebandy är klockrent! Jag googlade på det och fick en träff: er! Och dessutom frågan om jag menade innebandy. Salamu nyingi!



Gösta

2008-09-24 @ 18:20:13
Postat av: Benedikte

Tjena grabbar!

Gott att se att ni har hamnat i ert rätta element - fisken i vatten, gulan i ett ägg, kaffe på kannan, Imbergs i Afrika.

Thomas, jag tycker det är NICE att du har klippt dig. Måste vara skönt i värmen!

Markus, jag trodde inte du skulle bry dig om sånt när du kom till Kenya? Men vissa saker förnekar sig aldrig, eller hur?! =)

Vi kommer att sakna er till helgen. Det ger ju den unge Ringdahl en fri roll på mittfältet kan man säga. Ska bli roligt att träffa konfirmanderna igen.



Gud är god! Oavsett hur vi känner oss i olika situationer, så förändrar det inte, att han är god. Och hans godhet sträcker sig över kontinent och länder. Ni kan känna er frimodiga i uppgiften ni står i!

Hoppas ni har det bra båda två.



Kram Benedikte.

2008-09-25 @ 00:26:39
Postat av: sara imberg

Kan ni prata flytande swahili snart??? haha...

Jag skulle hälsa från Maria att hon försökte ringa till dig Markus, men men...Förresten jag har inte eran adress... Vad har ni för nåt?

2008-09-25 @ 17:12:31
URL: http://www.saraimberg.blogspot.com
Postat av: Jonathan

Markus.. värst vad vårdad du ser ut nu:) riktigt fint..



Kul med bilderna:)

2008-09-25 @ 17:54:59
URL: http://flickr.com/jonathanekstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0